19 sty 2016

Zmiana "czytaj dalej" na blogger, gdy masz błąd open quote.

Zmiana jump link na bloggerze.


Też uważasz, że standardowy odsyłacz "czytaj dalej" jest mało wyraźny i odbiorca może go przegapić?

Też szukałaś jak krok po kroku wstawić link np. obrazkowy, zastępujący mikrusie szablonowe wskazanie, że post można rozszerzyć?



Ja się naszukałam, nadłubałam w kodach i Ty pewnie też. Są w sieci podpowiedzi innych blogerów/blogerek, które podały swoje rozwiązania, zresztą różnych problemów. Chwała im za to, bo w wielu przypadkach takie porady stosowałam z powodzeniem - ale nie tym razem. Jak do tej pory, wypróbowywałam rozwiązanie polegające na wpisaniu polecanego kodu HTML o treści i w miejscu jak na zdjęciu. Niestety w moim szablonie dawało to taki rezultat: 

Błąd podczas analizowania pliku XML, wiersz 1475, kolumna 12: Open quote is expected for attribute "class" associated with an element type "div".


U Ciebie też?

Nie szukam już odpowiedzi na temat wklejania odsyłacza graficznego, bo znalazłam rozwiązanie, możliwe że tymczasowe,ale przy którym mogę obecnie pozostać. Co prawda jest to metoda - wbrew pozorom - tekstowa a nie obrazkowa, ale wygląda już o niebo lepiej. Na moje potrzeby, jest to estetyczne minimum i jednocześnie funkcjonalny sposób na nieprzegapienie rozszerzenia posta na blogu. Zobacz jak zmieniłam kod HTML by włączyć tę funkcję:

TUTORIAL

Jak widzisz post jest zupełnie niezwiązany z tematyką tego bloga. Do tej pory w kwestii rozwiązywania problemów z kodami czy szablonami -  tylko brałam, najwyższa więc pora, by dać coś od siebie :)

Zmieniamy więc mało praktyczny odsyłacz "czytaj dalej".


Po przeszukaniu polskich stron z poradami znalazłam w anglojęzycznym blogu taką podpowiedź dla postów zawijanych do dalszego czytania. Nie obejdzie się w zmianach kodu HTML strony, ale zakładam, że już podejmowałaś pierwsze próby i wiesz w którym miejscu blogger daje taką możliwość.

Znajdujemy się więc w szablonie naszego bloga. Aby znaleźć dokładne miejsce w kodzie gdzie nasza zmiana zadziała na tzw. jump link, musimy wywołać wyszukiwarkę, poprzez wciśnięcie klawiszy

Ctrl + F

i wpisujemy takie znaczki jak w czerwonej ramce na zdjęciu poniżej
czytaj dalej przycisk


Klikamy Enter i szblon sam przesunie się w odpowiednie miejsce zaznaczając żółtym tłem wyszukiwane znaki. Następnie wklejasz poniższy kod w miejscu jak na zdjęciu.



.jump-link {
text-align:center;
}

.jump-link a {
font-size:15px;
padding:10px;
border: 1px solid #000;
background-color:#ccc;
color:#000;
font-weight:bold;
}


w moim szablonie wygląda to tak:


Teraz wciskamy pomarańczowy przycisk "Zapisz szablon" i włączamy wyświetlanie bloga. "Przycisk" czy też raczej tekst z ramką powinien wyglądać tak:

W zakresie zmian tego kodu można  bardziej spersonalizować wygląd odsyłacza i określić wielkość czcionki, obramowania, tło (background-color: ) itd...  Ja na razie przy tym zostaję  i będę się cieszyć, jeśli i Twój problem ten tutorial rozwiąże.


Pozdrawiam - Małgośka :)