Jak przerobić bluzkę na spódniczkę - tutorial.

Czyli jak krok po kroku zmienić bluzkę w spódniczkę

TUTORIAL
spódnica z bluzki przeróbka



O nabyciu bluzki z przepięknym motywem i zapowiedzią przerobienia jej pisałam TUTAJ.
Przyszedł czas na pokazanie rezultatu.

Zaznaczenie linii szwów

Przecinając z drżeniem ręki śliczną tkaninę, pomyślałam, że może pokażę proces przemiany i "popełnię" pierwszy tutorial na moim blogu. Na odciętym kawałku bluzki, narysowałam na lewej stronie tkaniny linie szwów dopasowania spódniczki.  Przed tem założyłam tę quasi tubę na siebie i spinając szpilkami po bokach - dopasowałam do ciała.

Stębnowanie po narysowanych liniach

Potem przeszyłam wzdłuż niebieskich (ledwo widocznych na zdjęciu) linii wąskim zygzakiem. Dla czego taki ścieg? Jeśli masz tylko domową maszynę (nie overlock) będzie to najlepsze rozwiązanie - ścieg się będzie delikatnie rozciągał.
spódniczka z bluzki tutorial

spódnica na gumce jak uszyć


Następny krok to:

obcięcie zbędnych zapasów

tkaniny na brzegach (pozostawiony zapas ma ok. 1 cm) i obrzucenie zapasów zyg-zakiem.
spódnica na lato krok po kroku


Wywracamy spódniczkę na prawą stronę, bo przyszedł czas na:

wszycie szerokiej gumki,

która ma utrzymać spódniczkę na biodrach.


Oczywiście uprzednio przyłożyłam gumę do siebie na takiej wysokości bioder jaka mi odpowiada, przycięłam potrzebną długość i zszyłam 2 końce gumy szerokim zygzakiem.

Jak widać obwód gumy i góry spódniczki nie jest taki sam.
from blouse to skirt

Poradzimy sobie z tym rozciągając gumę podczas przyszywania. Trzeba przypiąć gumę na prawej stronie tkaniny, rozkładając równo nadmiar materiału. Ja użyłam tylko 4 szpilek przymocowując je:
a) do środka przodu
b) do środka tyłu
c) i d) po bokach spódniczki (na szwach)

Poniżej widzisz nadwyżkę długości materiału nad długością gumki.


Już niewiele zostało do finiszu. Przyszywamy szerokim zygzakiem gumkę do tkaniny naciągając  ją przy tym.
skirt



Teraz wystarczy odwinąć gumkę do wewnątrz spódniczki i przestębnować na prawej stronie, przy górnym brzegu wąskim zygzakiem - tutaj też trochę naciągamy gumę z tkaniną.


Gotowe. Pozostaje poobcinać zbędne nitki, wyprasować szwy i oto jest!

przeróbka bluzki na spódnicę